Tort czekoladowy z wiśniami




Składniki:
Składniki na ciasto (na jeden duży tort - ja robiłam tort piętrowy więc upiekłam drugą tj. górną warstwę tortu w mniejszej tortownicy z połowy porcji na ciasto i podzieliłam ją po upieczeniu na 3 części):
5 jajek
4 szklanki mąki pszennej
3 szklanki cukru
2 szklanki kefiru
2 łyżeczki sody
1 cytryna (sok z niej wyciśnięty)
2 płaskie łyżki kakao

Składniki na masę (proporcja masy na 1 tort, jeśli ma to być tort piętrowy odpowiednio trzeba zwiększyć proporcje): 
1 litr mleka
2 kostki masła
3 budynie śmietankowe lub waniliowe
odrobina cukru do smaku
słoik wydrylowanych wiśni w syropie
kieliszek wódki lub spirytusu

Przygotowanie:
Kefir przelać do większego naczynia i dodać sodę, wymieszać. Mąkę wymieszać z kakao. Białka ubić na sztywno. Dodawać stopniowo cukier i żółtka. Do ubitych jaj dodawać mąkę wymieszaną z kakao, kefir z sodą i sok z cytryny. Wszystko dokładnie wymieszać i upiec dwa blaty. Każdy z nich po upieczeniu i ostudzeniu przekroić na pół.

Z litry mleka odlać 11/2 szklanki. Resztę mleka zagotować z odrobiną cukru . W 11/2 szklanki zimnego mleka rozmieszać budynie w proszku. Gdy mleko się zagotuje, dodać budyń, zagotować, wymieszać. Ostudzić. Masło ucieramy z zimnym budyniem i alkoholem na gładką puszystą masę. Na koniec należy wmieszać wiśnie. Blaty nasączamy syropem wiśniowym i przekładamy kolejne warstwy kremem z wiśniami.
Tort udekorowałam masą cukrową i gotowymi ozdobami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz